Blogs / 20 oktober 2021 ‘QS-wat?’, mijn ervaring met QHSE jargon Met QHSE jargon was ik niet bekend toen ik was afgestudeerd. In deze blog vertel ik jou over hoe ik bij BMD terecht ben gekomen en hoe ik het QHSE-wereldje als ‘buitenstaander’ heb ervaren. Leuke collega’s maken het werk nóg leuker In 2020 heb ik mijn opleiding Communicatie afgerond aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Tijdens mijn studie heb ik verschillende stages gelopen en ben ik erachter gekomen hoe belangrijk collega’s zijn. Vervelende stageklusjes waren ineens niet meer zo vervelend met leuke collega’s. Een goede sfeer maakt alles leuk, toch? Toen ik mijn diploma in handen had begon de zoektocht naar een werkplek waar ik mij thuis voel. En dat is gelukt! De bedrijfscultuur van BMD is heel open en flexibel, wat mij meteen opviel tijdens mijn eerste BMD Assist meeting. In het begin van deze meeting vertellen we allemaal hoe ons energieniveau is. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Binnen BMD vinden wij het belangrijk dat jij energie haalt uit de werkzaamheden die jij doet. Eigenlijk is dat heel logisch. Waarom zou je veel energie in een taak steken die jou meer energie kost dan oplevert? Jouw collega haalt wel energie uit deze taak en heeft het daarom ook zo gepiept. Voor jou maar ook voor jouw organisatie moet dit topprioriteit hebben. Dit zorgt namelijk voor meer werkgeluk en uiteindelijk ook voor meer efficiëntie. Jargon in de QHSE-wereld ‘QS-wat?’ dat is wat ik vaak van mijn vriendinnen hoor als ik vertel waar ik werk. Dit dacht ik ook toen ik de vacature van BMD zag en de dikke Van Dale erbij pakte. Vanuit mijn communicatievak was ik niet bekend met deze term. Gelukkig schrikte dit niet af. Tijdens mijn stage bij een softwareleverancier waren de meetings over technische onderwerpen mij ook niet altijd duidelijk. Hierdoor heb ik geleerd om veel door te vragen, deze eigenschap komt nu in deze brede QHSE werkveld weer van pas. Wanneer ik als contentmarketeer voor een uitdaging sta, staan mijn collega’s altijd klaar om mij verder te helpen. Bij BMD werken we samen naar één doel. Samen ondersteunen en ontwikkelen tot een professionele QHSE-bedrijfsvoering. Marketing bij BMD De afgelopen jaren is er veel veranderd. Tijdens mijn studie hoorde ik vaak van docenten dat je het management vaak moet overhalen voor een nieuwe campagne. Een van de belangrijkste onderdelen is dan ook het management overtuigen met bijvoorbeeld een pitch. Bij BMD is dit gelukkig anders. Partners Guido en Arie staan achter het marketingteam en komen zelf ook met leuke suggesties. Dan is het voor ons soms lastig om kiezen. Daarnaast staan ze open voor ideeën en wij als markteers krijgen veel vrijheid. Dit is een van de vele dingen wat mijn werk leuk maakt. Dit zorgt ervoor dat ik elke dag met volle energie naar mijn werk ga. Wil jij ook met plezier naar je werk? Bij BMD Advies zijn wij tevreden wanneer jij ook met plezier naar je werk gaat. Ben jij ook op zoek naar een leuke en afwisselende baan binnen de QHSE-branche? Bij BMD Advies Centraal Nederland wordt het beste uit jou gehaald. Word jij mijn nieuwe leuke collega? Bezoek onze ‘werken-bij’ site voor onze vacatures en wie weet tot snel. Iris van Woudenberg Marketeer Deel dit artikel